ΔΡΑΣΕΙΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Περιμένοντας τις γιορτές

Ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας που φέρνει την προσδοκία των Χριστουγέννων.

Μπήκαμε λοιπόν στο κλίμα στολίζοντας αίθουσες και διαδρόμους και περιμένουμε με ανυπομονησία τις γιορτές.

Δείτε τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα που φτιάξαμε στη Φιλομήλα

 

Γιορτή για την επέτειο του ΟΧΙ

Με τη δέουσα τιμή που αρμόζει στη μνήμη αυτών που όρθωσαν το ανάστημά τους απέναντι στις δυνάμεις του Άξονα πριν από 79 χρόνια πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή-αφιέρωμα στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, την επιμέλεια της οποίας είχε η φιλόλογος Ευαγγελία Σιαμάγκα.

Το φετινό μας αφιέρωμα ήταν λίγο διαφορετικό από τα συνηθισμένα, γιατί επικεντρώθηκε εκτός των άλλων σε αναφορές στα θύματα του ναζισμού στην Ελλάδα, στις ναζιστικές θηριωδίες στα χωριά Κακόπετρος, Ανώγεια, Δίστομο και Καλάβρυτα. Ένα μνημόσυνο στα θύματα ναζιστικών εγκλημάτων, μια υπόμνηση των εγκλημάτων πολέμου, για να μη ξεχνά ποτέ κανείς τα δεινά του πολέμου και για να εκτιμά και να χαίρεται τα αγαθά της ελευθερίας και της ευημερίας.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής γιορτής έγινε ο ορισμός Σημαιοφόρου και Παραστατών, απονεμήθηκαν τα αριστεία και τα βραβεία προόδου και  απονεμήθηκαν ειδικοί έπαινοι σε μαθητές ως επιβράβευση για τις δράσεις προσφοράς κι  αλληλεγγύης.

Περισσότερα στο παρακάτω link: Φιλομήλα

Erasmusdays 2019

Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε  στο σχολείο η εκδήλωση στο πλαίσιο των ERASMUSDAYS 2019, όπως είχε δηλωθεί στην επίσημη ιστοσελίδα

https://www.erasmusdays.eu/event/solidarity-with-the-pieria-region-greece-education-democratic-citizenship-health-environment/?getStoreDescription=2894&fbclid=IwAR0pQFfVxaq8FZjsYWiXGXvjRY322MhlauZLqMOMShAMEsJq--4nGUD51xc

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος, που συμμετείχε στις δράσεις στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA229  με τίτλο "Solidarity with the Pieria region (Greece): -Education-Democratic Citizenship-Health-Environment" παρουσίασε στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου τις δράσεις, τις επισκέψεις, τις εκπαιδευτικές ανταλλαγές που πραγματοποιήθηκαν κατά το σχ. έτος 2018-19, αλλά προπαντός μοιράστηκε μαζί τους τις εμπειρίες, τα συναισθήματα, τις εντυπώσεις, όλα αυτά που χαράσσει ανεξίτηλα στη μνήμη και στην ψυχή η συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα.

Οι 14 μαθητές που συμμετείχαν κι ανέλαβαν την παρουσίαση παρουσίασαν διαδραστικά και ζωντανά, χιουμοριστικά και βιωματικά όλα όσα είδαν, έζησαν, επισκέφθηκαν, γνώρισαν, κέρδισαν, και αποκόμισαν από αυτή την εμπειρία, παροτρύνοντας έτσι και τους υπόλοιπους να μη διστάσουν να το κάνουν όποτε τους δοθεί η ευκαιρία.

Την οργάνωση και τον συντονισμό  της δράσης είχε η εκπαιδευτικός του σχολείου Σοφία Χαριτοπούλου.

Περισσότερο φωτογραφικό υλικό στη Φιλομήλα, στο παρακάτω link: erasmusdays

Περήφανοι για τους μαθητές μας

Μια ευχάριστη έκπληξη μας επιφύλαξαν τα μέλη του απερχόμενου 15μελούς του σχολείου σήμερα το πρωί.

Ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του 15μελούς της σχολικής χρονιάς 2018-19, αξιοποιώντας τα χρήματα που είχε συγκεντρώσει το συμβούλιο μέσα από τις δράσεις του  τη σχολική χρονιά που μας πέρασε, αγόρασαν αθλητικό υλικό για τους συμμαθητές τους και το πρόσφεραν στο σχολείο.

Τέτοιες ενέργειες σίγουρα διευκολύνουν το έργο μας,  αλλά προπαντός αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για όλους.

Είναι συμπεριφορές που διδάσκουν ήθος, εντιμότητα, συνέπεια και αλτρουισμό.

Αποδεικνύουν ότι πολλές φορές το σημαντικότερο πράγμα στην εκπαίδευση δεν είναι  να μεταδώσεις γνώσεις, αλλά να φτιάξεις ανθρώπους.

 

 

 

Τους ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας!

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Φωτογραφίες από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019 μπορείτε να δείτε στην εφημερίδα Φιλομήλα, στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://blogs.sch.gr/lykkatmil/2019/09/27/i-panellinia-ki-eyropaiki-imera-scholikoy-athlitismoy-sto-gel-kato-milias/

Αγιασμός σχολικού έτους 2019-2020

Ο χαιρετισμός της Διευθύντριας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την παρουσία του εδώ στο μικρό αλλά όμορφο σχολείο μας  σήμερα, σε μια ιδιαίτερα συμβολική μέρα για μας, τον σεβασμιότατο Μητροπολίτη Γεώργιο, για την τιμή που μας κάνει να ξεκινήσει η χρονιά με τις ευλογίες, τις συμβουλές και την καθοδήγησή του.

Οφείλω επίσης να ευχαριστήσω τον σύλλογο γονέων όχι μόνο για το σημερινό κέρασμα αλλά για όλη τη βοήθεια και τη στήριξη που μας προσφέρει.

Ξέρετε, όσοι εργαζόμαστε στον χώρο της εκπαίδευσης έχουμε το προνόμιο να ανταλλάσσουμε δυο φορές τον χρόνο ευχές για Καλή Χρονιά, και την 1η Ιανουαρίου, όπως όλος ο κόσμος, και στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Καλή σχολική χρονιά λοιπόν κι από μένα και καλή αρχή, χωρίς προβλήματα, και ανυπέρβλητες δυσχέρειες.

Σήμερα, επίσημη έναρξη των μαθημάτων, είναι χαρά μου να σας καλωσορίζω, καινούργιους και παλιούς μαθητές, σε ένα μικρό περιφερειακό σχολείο, αλλά πανέμορφο, καθαρό και φωτεινό, μέσα στη φύση, που δεν έχει  να ζηλέψει σε τίποτα κανένα από τα σχολεία της πόλης. Ένα θερμό καλωσόρισμα στα πρωτάκια μας, καλό κουράγιο κυρίως στα παιδιά της Γ΄ λυκείου, γιατί η φετινή χρονιά θα είναι σίγουρα ένας Γολγοθάς, στον οποίο θα είμαστε πάντα δίπλα σας, αρωγοί και συμπαραστάτες, όπως εξάλλου και σε όλους τους μαθητές μας.

Η προηγούμενη χρονιά κύλησε ομαλά και δημιουργικά:  πολλές εκπαιδευτικές δράσεις, ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις, αφιερώματα,  ευρωπαϊκά προγράμματα, επισκέψεις μαθητών από το εξωτερικό αλλά και αρκετές επιτυχίες στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι ο απολογισμός της.

Θέλουμε να αισθάνεστε τυχεροί που έρχεστε σε ένα σχολείο που δεν του λείπει τίποτα, κυρίως όσον αφορά την υλικοτεχνική υποδομή:  όλες οι αίθουσες έχουν υπολογιστές και βιντεοπροβολείς, λειτουργούν ως μικρά εργαστήρια και διευκολύνουν τη διαδικασία της μάθησης αφάνταστα.

Έρχεστε σε ένα σχολείο με καθηγητές που απεχθάνονται την από καθέδρας διδασκαλία, απεκδύονται την εικόνα της αυθεντίας, είναι πάντα συνεργάτες και βοηθοί σας και προπαντός αγαπάνε αυτό που κάνουν, γιατί όπως είπε κι ο σπουδαίος φιλόσοφος Κορνήλιος Καστοριάδης «αν δεν υπάρχει έρωτας μες στην εκπαίδευση δεν υπάρχει εκπαίδευση». Η πόρτα του γραφείου των καθηγητών και  του δικού μου είναι πάντα ανοικτές, σε κάθε πρόβλημα, παράπονο, επισήμανση, παρατήρηση, πρόταση ή απορία.

Έρχεστε σε ένα σχολείο που προάγει την κουλτούρα της συνεργασίας, τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και μεταξύ των εκπαιδευτικών, όπως μαρτυρά περίτρανα και η ομαλή συνύπαρξη και η αγαστή συνεργασία με το γυμνάσιο της Κάτω Μηλιάς.

Έρχεστε επίσης σε ένα σχολείο όπου χωράνε όλοι, ανεξαρτήτως καταγωγής, χρώματος, θρησκείας, επιδόσεων ή οικονομικής επιφάνειας, σε ένα σχολείο που αγκαλιάζει όλους τους μαθητές.

Στην κινέζικη φιλοσοφία υπάρχει η εξής ρήση: Όταν ο μαθητή είναι έτοιμος, ο δάσκαλος θα έρθει.  Είμαστε κι  εμείς όμως έτοιμοι, οι δάσκαλοί σας, σαν έτοιμοι   από καιρό, είμαστε εδώ και σας καλωσορίζουμε σήμερα έτσι γελαστούς και λαμπερούς, όπως θέλουμε να σας βλέπουμε κάθε μέρα. 

Εθελοντική δενδροφύτευση

Δενδροφύτευση από το ΓΕΛ Κάτω Μηλιάς  και την Eθελοντική Ομάδα Δράσης ν. Πιερίας «Ο τόπος  μου»

 Ο εθελοντισμός στην πράξη

Τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019 30 μαθητές της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Κάτω Μηλιάς μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους πραγματοποίησαν εθελοντική δενδροφύτευση δίπλα στο κτίριο του Καπνικού Σταθμού Κατερίνης. Η δράση οργανώθηκε από την Εθελοντική Ομάδα Δράσης ν. Πιερίας «Ο τόπος μου», χρηματοδοτήθηκε από το Λύκειο Athénée de Luxembourg και πραγματοποιήθηκε από το Λύκειο της Κάτω Μηλιάς, με την αρωγή και του Δήμου Κατερίνης. Είναι αποτέλεσμα της μακρόπνοης συνεργασίας μεταξύ των τριών φορέων (Εθελοντικής Ομάδας, Λυκείου του Λουξεμβούργου και Λυκείου της Κάτω Μηλιάς), αποτελεί μια από τις εκφάνσεις της τριμερούς σύμπραξης και καταδεικνύει το βεληνεκές της φήμης της Εθελοντικής Ομάδας, την αλληλεγγύη και την περιβαλλοντική ευαισθησία των Ευρωπαίων εταίρων μας και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές να κάνουν πράξη τη θεωρία του εθελοντισμού, της προσφοράς και της συνεργασίας, που διδάσκονται θεωρητικά στο σχολείο.

Οι μαθητές κατέφθασαν στον Καπνικό Σταθμό στις 8:30 το πρωί. Εκεί τους περίμενε με σκαπτικά εργαλεία ο Ηλίας Τσολακίδης και με δενδρύλλια που διέθεσε ο Δήμος Κατερίνης έτοιμα για φύτευση στο οικόπεδο μεταξύ του Καπνικού Σταθμού και του πάρκινγκ των Δικαστηρίων, προκειμένου να λειτουργήσουν ως φυσικός φράχτης κι ως πνεύμονας δροσιάς και σκίασης. Η δουλειά ήταν απαιτητική, το έδαφος πολύ σκληρό και πετρώδες, αλλά η όρεξη των μαθητών ήταν πιο δυνατή. Έτσι, μέσα σε τρεισήμισι  ώρες κατάφεραν να φυτέψουν 40 δενδρύλλια, να τα ποτίσουν και να καθαρίσουν από τα χόρτα το κράσπεδο του πάρκινγκ. Μετά την ολοκλήρωση της δράσης ο Ηλίας Τσολακίδης ευχαρίστησε και συνεχάρη τους μαθητές, τους ενημέρωσε για την παραχώρηση του Καπνικού Σταθμού στους πολίτες της Κατερίνης για τα επόμενα 25 χρόνια και τους προέτρεψε να αισθάνονται τον χώρο σαν το σπίτι τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δενδροφύτευση ήταν ενταγμένη ως δράση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ μεταξύ του ΓΕΛ Κάτω Μηλιάς και του Athénée de Luxembourg με τίτλο “Solidarity with the Pieria region (Greece): Education–Democratic Citizenship−Health–Environment”, αλλά και προέκταση της ερευνητικής δημιουργικής εργασίας με θέμα τον εθελοντισμό που εκπόνησαν οι μαθητές της Β΄ λυκείου του ΓΕΛ Κάτω Μηλιάς στη διάρκεια του σχ. έτους 2018-19.

Σε αυτό που συμφώνησαν τελικά όλοι οι συμμετέχοντες στην εν λόγω δράση είναι ότι ο εθελοντισμός απαιτεί δραστηριοποίηση, κόπο, προσωπικό χρόνο, αλλά προσφέρει χαρά, ικανοποίηση, δικαίωση, ομορφαίνει τον άνθρωπο, γιατί όπως έχει γράψει κι ο Σεφέρης:  «Μη νομίζεις πως ξεχνώ ότι η ευγένεια του ανθρώπου είναι να δίνει» (Γιώργος Σεφέρης,  Μέρες Β').

 

Το ΓΕΛ Κάτω Μηλιάς στην καρδιά της Ευρώπης

 

Την περασμένη εβδομάδα, από τις 27 έως τις 31 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+  με τίτλο Solidarity with the Pieria region (Greece):  EducationDemocratic CitizenshipHealthEnvironment”  με την επίσκεψη μιας ομάδας 14 μαθητών και 4 εκπαιδευτικών  του Λυκείου Κάτω Μηλιάς στο Λουξεμβούργο, στην καρδιά της Ευρώπης.

Οι δράσεις ξεκίνησαν με επίσκεψη στο αδελφοποιημένο λύκειο Athénée de Luxembourg και θερμή υποδοχή από μαθητές, εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή του σχολείου. Από τα πρώτα πράγματα που αντικρίζει κανείς με την είσοδό του στο σχολείο είναι η ελληνόγλωσση επιγραφή «Αείμνηστος Αίγλη» καθώς και η μεγάλη ελαιογραφία με θέμα την Ακρόπολη, σημάδια ότι η ανθρωπιστική παιδεία  κυριαρχεί στο πρόγραμμα του σχολείου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, ιδιαίτερα στα τμήματα τέχνης και μουσικής, και παρακολούθησαν παρουσιάσεις και μαθήματα από εκπαιδευτικούς του Athénée. Όλοι οι χώροι του σχολείου είναι σχεδιασμένοι με υψηλή αισθητική, η υλικοτεχνική υποδομή είναι άρτια και το πρόγραμμα σπουδών προσαρμοσμένο στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ποιος θα μπορούσε άραγε να φανταστεί να περιλαμβάνεται στο ελληνικό σχολείο μάθημα για τη χρήση του τάμπλετ στο σχεδιασμό εξωφύλλων βιβλίων ή ο σχεδιασμός και η εκτύπωση τρισδιάστατων αντικειμένων; Ή ποιος θα μπορούσε εύκολα να ανεχτεί παρουσιάσεις εργασιών από 16χρονους μαθητές με θέμα τα ολοκληρωτικά καθεστώτα ή τους Rastafarians;

Η περιήγηση στους χώρους του σχολείου, το οποίο είναι ένα δημόσιο σχολείο, πρόσφατα ανακαινισμένο, και φιλοξενεί περίπου 1500 μαθητές όλων των βαθμίδων, προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα στην παιδαγωγική ομάδα του ΓΕΛ Κάτω Μηλιάς: ζήλεια, που γεννά αναπόφευκτα η σύγκριση των δυνατοτήτων και των ευκαιριών που παρέχουν τα δύο σχολεία στους μαθητές τους, αλλά και θαυμασμό για το υψηλό επίπεδο σπουδών που παρέχει δωρεάν στους μαθητές της μια τόσο μικρή χώρα σαν το Λουξεμβούργο, η οποία δεν φαίνεται να επενδύει τελικά μόνο σε τράπεζες.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν επίσης την ευκαιρία να φάνε στο εστιατόριο του σχολείου, στο οποίο τρώνε όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές στο μεσημεριανό διάλειμμα των μαθημάτων, αλλά να πάρουν μέρος και στο καθιερωμένο «Charity run», όπου οι μαθητές συμμετέχουν σε αγωνίσματα έχοντας εξασφαλίσει πρώτα μια χορηγία με σκοπό να ενισχύσουν τις φιλανθρωπικές δράσεις του σχολείου, κι έπειτα μαγειρεύουν και πουλούν φαγητά για τον ίδιο σκοπό.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η περιήγηση πεζή στην παλιά και τη σύγχρονη πόλη του Λουξεμβούργο, που πραγματοποίησαν και οι δύο ομάδες με τη βοήθεια ξεναγών, κι είχαν έτσι την ευκαιρία να απολαύσουν τη γραφική ομορφιά της οχυρωματικής αρχιτεκτονικής του παλιού Λουξεμβούργου και την αίγλη της σύγχρονης αρχιτεκτονικής της νέας πόλης, όπου εντυπωσίασε ιδιαίτερα το Mudam, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης με τη μοναδική σχεδίαση.

Άλλη δράση ήταν η επίσκεψη στο μεσαιωνικό κάστρο του Vianden, με την αναπαράσταση σκηνών της εποχής του μεσαίωνα, και η περιήγηση στο όμορφο Diekirch, στο κέντρο της χώρας.

Με το ταξίδι αυτό οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Λυκείου Κάτω Μηλιάς, γέμισαν με εμπειρίες πρωτόγνωρες. Τέτοιες δράσεις δίνουν κυρίως στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν νέες δεξιότητες, όπως η συνεννόηση σε γλώσσα άλλη από τη μητρική τους, η διεκπεραίωση της διαδικασίας ενός αεροπορικού ταξιδιού, ή ακόμα και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αίσθησης ανεξαρτησίας μακριά από την οικογένεια. Επειδή μάλιστα τη φιλοξενία των μαθητών ανέλαβαν οι οικογένειες μαθητών και μαθητριών του Athénée που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, τα οφέλη ήταν πολλαπλά: άλλη κουλτούρα, ξένη γλώσσα, διαφορετικές συνήθειες, αλλά και νέες γνωριμίες, καινούριες φιλίες, αξέχαστες εμπειρίες, δεσμοί που ξεπερνούν τις διαχωριστικές γραμμές και διαμορφώνουν τον ευρωπαίο πολίτη με τους ανοιχτούς ορίζοντες, αυτόν  που συνειδητοποιεί ότι με τους άλλους λαούς τον χωρίζουν πολλά, αλλά τον ενώνουν ακόμη περισσότερα.

Το κέρδος από το ταξίδι αυτό ίσως τελικά να συμπυκνώνεται σε μια αξέχαστη στιγμή: στην παρουσίαση της εθνικότητας και της καταγωγής των μαθητών μιας τυπικής τάξης στο Athénée. Εκεί  διαπιστώθηκε ότι μόνο ένας μαθητής ήταν βέρος Λουξεμβούργιος! Κι όμως, κανένας δεν ενδιαφέρεται για την καταγωγή του άλλου, ζουν ομαλά, συνυπάρχουν, συνεργάζονται, προοδεύουν.

Η σύμπραξη των δύο σχολείων σχεδιάστηκε να συνεχιστεί και σε άλλους τομείς, όπως η οργάνωση δενδροφύτευσης σε συνεργασία και με την Εθελοντική Ομάδα Δράσης ν. Πιερίας «Ο τόπος μου» και η επικοινωνία εκπαιδευτικών και μαθητών μέσω της ψηφιακής κοινότητας e-twinning.

Φωτογραφικό υλικό από την επίσκεψη έχει αναρτηθεί στο τμήμα της ιστοσελίδας του σχολείου που είναι αφιερωμένο στο πρόγραμμα Erasmus+.

Από τον Παρθένη στον Μόραλη

Την έκθεση ζωγραφικής με τίτλο "Αριστουργήματα της ελληνικής ζωγραφικής του 20ου αιώνα από τον Παρθένη στον Μόραλη" , η οποία φιλοξενείται στο αρχοντικό-πρώην οικία Τσαλόπουλου επισκέφτηκαν σήμερα οι μαθητές του σχολείου.

Εκτός από την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα έργα μιας από τις μεγαλύτερες συλλογές ζωγραφικής που ταξίδεψαν στην ελληνική περιφέρεια, γνώρισαν και το εσωτερικό ενός χαρακτηριστικού αρχιτεκτονικού μνημείου, που αποτελεί στολίδι για την πόλη μας κι επιτέλους είναι πλέον επισκέψιμο από το κοινό. 

Περισσότερες πληροφορίες στην εφημερίδα του σχολείου Φιλομήλα

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΤΩ ΜΗΛΙΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ

Το Γενικό Λύκειο Κάτω Μηλιάς βρίσκεται στην Κάτω Μηλιά, έδρα της Δημοτικής ενότητας Πέτρας που ανήκει στον διευρυμένο δήμο της Κατερίνης.