Εκδήλωση για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

Με αφορμή την 6η Μαρτίου, η οποία έχει οριστεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκαν τελικά στις 23 Απριλίου 2021 (λόγω της διακοπής των δια ζώσης μαθημάτων εξ αιτίας της πανδημίας) στο σχολείο μας σχετικές δράσεις.

Αρχικά, οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους συμμαθητές τους  για τις εκφοβιστικές συμπεριφορές: πού συμβαίνουν τα περισσότερα εκφοβιστικά περιστατικά και γιατί, πώς θα αναφέρουν ότι δέχονται εκφοβισμό όταν φοβούνται ή ντρέπονται  και πού θα απευθύνονται για συμβουλές και πώς θα νιώσουν εμπιστοσύνη
Στη συνέχεια δόθηκε η δυνατότητα και ο χρόνος στους μαθητές με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου να καταγράψουν ανώνυμα αν έχουν υποστεί σχολική βία κάθε μορφής ή αν έχουν υπάρξει μάρτυρες τέτοιων φαινομένων στο χώρο του σχολείου τους. Όλα τα ερωτηματολόγια συγκεντρώθηκαν μέσα στο κουτί προτάσεων -παραπόνων και θα αποτελέσουν σημαντικό υλικό για τον εντοπισμό και σχεδιασμό  αντιμετώπισης φαινομένων βίας από τους υπεύθυνους καθηγητές .

Ακολούθησε η προβολή της ταινίας «BEN X. Ο διστακτικός Ήρωας» του Νικ Μπαλταζάρ (2007) Ο ηρωικός, γεµάτος δυνατότητες κόσµος ενός video game ως εναλλακτική πραγµατικότητα αυτού του ακατανόητου και απροσπέλαστου που µας περιβάλλει. ∆εν είναι λίγοι οι –κυρίως έφηβοι– χρήστες οι οποίοι «δραπετεύουν» µε αυτόν τον τρόπο. Ανάµεσά τους κι ο Μπεν, ένας υπερευαίσθητος νεαρός που βρίσκει καταφύγιο στο «Archlord», το αγαπηµένο του διαδικτυακό παιχνίδι. Ο απροσάρµοστος, στα όρια του αυτιστικού, ήρωας του Νικ Μπαλταζάρ αγωνίζεται να βρει τη θέση του στην καθηµερινότητα µε έναν συγκινητικό, αλλά εντελώς προβλέψιµο τρόπο. Με µια δυναµική µάνα που του συµπαραστέκεται, µε έναν αµήχανο πατέρα που καταρρέει, µε συµµαθητές που τον γελοιοποιούν βίαια, µε µια κοπέλα που τον καταλαβαίνει. Όταν δεν αντέχει άλλο πια να γίνεται καθηµερινό αντικείµενο χλευασµού από τους συµµαθητές του, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση.

 Μετά το τέλος της ταινίας τα παιδιά κατέθεσαν τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους μέσω ενός ερωτηματολογίου που αφορούσε την ταινία .  Καθολική υπήρξε η καταδίκη των θυτών από τους μαθητές και η διαπίστωση της αναγκαιότητας ενός σχεδίου αντιμετώπισης τέτοιων φαινόμενων με τη συμμετοχή παιδιών, καθηγητών και γονέων- κηδεμόνων.

Ακολουθούν κάποιες σκέψεις των μαθητών με αφορμή την ταινία:

Δήμητρα Ίτσιου Γ1

Πιστεύω πως οι περισσότεροι μαθητές –θύτες που επιλέγουν να ενοχλούν τους άλλους είναι επειδή οι ίδιοι έχουν υποστεί βία είτε στο οικογενειακό ή στο φιλικό περιβάλλον ή προσπαθούν με αυτό τον τρόπο να γίνουν οι δημοφιλείς του σχολείου.

Οδυσσέας Παπαδημητρίου Γ2

Καμία πλάκα δεν είναι αθώα πλάκα , παρά μόνο μεταξύ ανθρώπων που γνωρίζονται πολύ καλά Οι εκπαιδευτικοί σίγουρα γνώριζαν τι  συμβαίνει με τον Μπεν ωστόσο  δεν το αντιμετώπισαν με τη σοβαρότητα που έπρεπε.

Αγγελική Γκούτζα Β1

Πιστεύω ότι η διαφορετικότητα μπορεί να αποτελέσει μία από τις βασικές αιτίες της ενδοσχολικής βίας. Μερικοί θεωρούν  τη διαφορετικότητα αδυναμία και ότι τους δίνει τα περιθώρια να ασκήσουν χλευαστική συμπεριφορά στο παιδί που διαφέρει από τα υπόλοιπα .

Σοφία Τσάτσου Γ2

Υπάρχουν παιδιά που προσπαθούν να αποκτήσουν την εκτίμηση των άλλων αλλά και να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους μέσω της βίας που ασκούν στους άλλους.

 

H αφίσα που σχεδίασαν  τα παιδιά της Α΄ λυκείου  με αφορμή τη συμμετοχή τους στη δράση του Χαμόγελου του παιδιού «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ»

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Χαριτοπούλου Σοφία,  Κωτσού Ελένη.


Εκτύπωση   Email